Skip to content Skip to footer
0 items - 0.00 lei 0

Livrare, retur și anulare

Politica de retur / Retragerea din contract

Pentru produsele Lumea Espresso achiziționate online de pe www.lumeaespresso.ro
Prezenta procedură stabilește cadrul convențional necesar privind renunțarea la cumpărare a produselor achiziționate de pe site-ul www.lumeaespresso.ro, proprietatea societății PERSAM & COMP S.R.L., cu sediul social în Ghiroda, Strada Dunărea nr.170, Județ Timis, înregistrată la Oficiul național al Registrului Comerțului sub nr. J–, CUI –.
Clienții Lumea Espresso pot returna produsele achiziționate de pe www.lumeaespresso.ro, conform termenilor și condițiilor de retur prevăzute în prezenta procedură.

Vă informăm că, pentru contractele încheiate la distanță, în cazul în care renunțați la cumpărare, solicitând returnarea unui/unor produs/e achiziționat/e de pe site-ul www.lumeaespresso.ro, vă exprimați în mod expres și fără echivoc acordul cu privire la acceptarea integrală a prevederilor prezentei proceduri de retur a produselor. Acest serviciu nu limitează în niciun fel drepturile care revin cumpărătorilor în baza prevederilor legale în vigoare, inclusiv dreptul de retragere prevăzut de O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, cu modificările și completările, precum și pentru modificarea și completarea unor acte normative, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei 2011/83/UE a Parlamentului European și a Consiliului din 25 octombrie 2011 privind drepturile consumatorilor, astfel cum a fost completata/modificata de Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022, prin care s-a transpus in legislatia nationala Directiva (UE) 2019/2.161 a Parlamentului European și a Consiliului din 27 noiembrie 2019.

1. Termenul de returnare pentru produsele Lumea Espresso achiziționate de pe www.lumeaespresso.ro

Produsele cumpărate de pe www.lumeaespresso.ro pot fi returnate în termen de 14 zile calendaristice de la primirea acestora, fara precizarea motivelor. Termenul de 14 zile calendaristice se calculează:
● din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a bunurilor;
● în cazul în care consumatorul comandă printr-o singură comandă bunuri multiple care vor fi livrate separat, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a ultimului bun;
● în cazul contractelor pentru livrarea periodică de bunuri pe o perioadă de timp determinată, din ziua în care consumatorul sau o parte terță, alta decât transportatorul și care este indicată de consumator, intră în posesia fizică a primului bun.
Retururile de produse trimise dupa expirarea acestui termen nu sunt acceptate.

2. Condițiile cu privire la procedura de retragere/retur

Pentru a-și putea exercita dreptul de retragere/returnare, conform prevederilor art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 34/2014, înainte de expirarea perioadei de retragere/returnare, consumatorul/destinatarul comenzii trebuie să notifice Lumea Espresso prin site-ul www.lumeaespresso.ro cu privire la decizia sa de a se retrage din contract în una dintre variantele prevazute de art. 11 din OUG nr. 34/2014:
a) prin utilizarea modelului de formular de retragere de pe site-ul www.lumeaespresso.ro, sectiunea “Livrare, retur și anulare”
b) de a face orice altă declaraţie neechivocă în care îşi exprimă decizia de retragere din contract.
Consumatorul şi-a exercitat dreptul de retragere în perioada de retragere de 14 zile în cazul în care comunicarea cu privire la exercitarea dreptului de retragere este transmisă de către consumator înaintea expirării perioadei respective.
Exercitarea dreptului de retragere pune capăt obligațiilor părților contractuale, respectiv de a executa/încheia contractul la distanță sau în afara spațiului comercial, cu precizarea următoarelor :
● produsele pe care cumpărătorul înțelege să le returneze trebuie să fie în ambalajul lor original, sigilate si într-o stare care să permită repunerea lor la vânzare, fără a avea modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc. Returnarea nu poate fi acceptată în situația în care produsele sunt desigilate, defecte, folosite, ambalate necorespunzător;
● se acceptă returnarea produselor desigilate de către client doar dacă produsul/produsele cumpărat/e sunt neconforme (de exemplu: acesta/acestea are/au un viciu ascuns, defect din fabricație, cum ar fi: conținutul neconform; recipientul unui produs prezintă urme de deformare încă din fabricație). Conform definiției de la art. 2 pct. 21 din Ordonanța Guvernului nr. 21/1992, republicată cu modificările și completările ulterioare, reprezintă viciu ascuns deficiența calitativă a unui produs ce nu a fost cunoscută și nici nu putea fi cunoscută de către consumator prin mijloacele obișnuite de verificare în momentul achiziționării produsului;
● în situația în care cumpărătorul/clientul a beneficiat de o ofertă specială, primind alături de produsul/produsele cumpărat/e alte produse promoționale/cadouri, acesta va trebui să restituie toate produsele primite, inclusiv cele de tip promoțional/cadou. Dacă nu se va proceda la returnarea tuturor produselor promoționale/cadou primite, returul nu va fi acceptat;
● în situația în care cumpărătorul, prin achiziția online de pe site-ul www.lumeaespresso.ro a beneficiat de o ofertă specială, care îi permitea, în anumite condiții, să achiziționeze unul sau mai multe produse ofertate în schimbul comenzii sale sau să beneficieze fără cost suplimentar de diferite eșantioane promoționale, se va considera că prin returnare, acesta din urmă nu mai este eligibil pentru a beneficia de respectiva oferta sau de respectivele eșantioane. Mai precis, dacă valoarea produselor returnate depaseste 50% din suma plătită pentru achiziția inițială, cumpărătorul va trebui să restituie produsul/produsele pe care dorește sa îl/le returneze doar împreună cu eșantioanele/cadourile/promoțiile ori voucherele/produsele etc. primite, respectiv produsul/produsele achiziționate la ofertă în schimbul comenzii produsului/produselor returnat/e, astfel încât Lumea Espresso să poată da curs cererii sale de returnare. Astfel, produsele primite cadou/promoționale sau ca bonus/eșantioane etc., trebuie să fie sigilate, în ambalajul original, nefolosite, neutilizate, fără modificări fizice/estetice, lovituri, zgârieturi, șocuri mecanice etc., apte de a fi din nou comercializate;
● în cazul returnării unor produse, ce au fost achizitionate într-o campanie promoțională sau pe baza unui cupon/cod promoțional, efectuată dupa încheierea campaniei promoționale respective sau după utilizarea cuponului/codului de discount, clientului/cumpărătorului îi va fi restituită suma pe care a plătit-o efectiv pentru produsul returnat;
● în cazul promoțiilor în care reducerea este obținută cu condiția achiziționării mai multor produse, returnarea echivalează cu renunțarea de către cumpărător la promoție, indiferent de termenul de returnare. În această situație, returnarea este posibilă doar cu condiția returnării de către client a tuturor produselor a căror cumpărare i-a dat dreptul de participare la promoție;
● produsele pot fi returnate doar dacă sunt în aceeași stare în care au fost livrate (acestea trebuie să conțină toate accesoriile cu care produsul a fost livrat, cât și instrucțiunile, să nu aibă urme de folosință). Lipsa îndeplinirii condițiilor de mai sus, face ca Lumea Espresso să nu poata da curs cererii de retragere/returnare;
Schimbul produselor cumpărate la promoție, efectuat după încheierea promoției respective sau al produselor cumpărate pe baza unui cupon/cod de discount este posibil doar prin înlocuirea cu un produs de acelasi tip, cu acelasi preț (prețul plătit efectiv de cumpărător/client), care poate diferi doar prin dimensiune, culoare sau model.

3. Produse care nu sunt acceptate la retur (exceptate de la dreptul de retragere)

Nu pot fi acceptate în vederea returnării următoarele produse conforme:
● cele care au fost desigilate după livrare, care nu pot fi recomercializate, care nu mai pot fi returnate din motive de igienă sau protecție a sănătății
● cele care prezintă modificări fizice/estetice ori alte deficiențe imputabile consumatorului;
● cele care au fost confecționate/produse potrivit specificațiilor consumatorului sau evident personalizate.
Prin urmare, cumpărătorul ia la cunoștință faptul că nu se va putea prevala de dreptul său contractual de retragere și de retur cu privire la produsele conforme desigilate de el.
Totodată, Cumpărătorul ia la cunoștință că nu se va putea prevala de dreptul său contractual de retragere și de retur asupra produselor personalizate la cererea sa.

4. Procedura de retragere/retur în cazul achiziției de produse de pe site-ul www.lumeaespresso.ro

Cumpărătorul sau, după caz, destinatarul comenzii, pentru a-și exercita dreptul de retragere, trebuie să notifice Lumea Espresso cu privire la decizia sa de a se retrage din prezentul contract, utilizând o declarație neechivocă în acest sens disponibilă pe www.lumeaespresso.ro
Cumpărătorul va putea completa și transmite formularul standard de retragere pus la dispoziție de către Lumea Espresso. Pentru a respecta termenul-limită de retragere în conformitate cu dispozițiile legale, cumpărătorul returnează/înmânează profesionistului sau unei persoane autorizate de profesionist să recepționeze produsele, fără întârziere nejustificată, în termenul indicat mai sus. Orice nerespectare a dispozițiilor cuprinse în prezenta procedură de retur, conduce la decăderea cumpărătorului din dreptul de a mai returna produsele, Lumea Espresso fiind pe deplin îndreptățită să refuze un astfel de retur.
În temeiul art. 13 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca rambursarea sumelor să se efectueze exclusiv prin transfer bancar, sens în care se obligă sa furnizeze catre Lumea Espresso datele unui cont bancar pentru transferul sumelor de bani. În orice caz, Consumatorului nu i se vor percepe comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Procesul de returnare al banilor este de 14 zile de la primirea si validarea conformitatii produsului/produselor.
În baza prevederilor art. 13 alin. (3) din OUG nr. 34/2014, consumatorul înțelege și își dă în mod expres consimțământul ca nu vor fi rambursate costurile suplimentare de livrare în cazul în care acesta a ales alta modalitate de livrare decat livrarea standard.
În cazul în care consumatorul nu solicită returnarea sumei de bani plătite, ci solicită înlocuirea/schimbul produsului, după ce Lumea Espresso va constata că cererea de returnare este eligibilă (analizând situația/starea în care se află produsul), consumatorul are posibilitatea de a opta pentru una dintre următoarele opțiuni:
● înlocuirea cu un produs identic de pe site-ul www.lumeaespresso.ro (același tip de produs, aceeași cantitate etc.), ce are aceeași valoare economică ca și produsul returnat, la momentul achiziției, cu condiția ca acesta să fie pe stoc;
● înlocuirea cu un produs diferit de pe site-ul www.lumeaespresso.ro, ce are aceeași valoare economică ca și produsul returnat, la momentul achiziției, cu condiția ca acesta să fie pe stoc.
Produsele pe care consumatorul înțelege să le returneze vor fi expediate de cumpărător către PERSAM & COMP S.R.L., la adresa: Ghiroda, Strada Dunarea nr.170, Județ Timis, CP 307200.
Costurile directe legate de returnarea bunurilor vor fi suportate de consumator si se vor percepe din contravaloarea ramursului.
Coletele (retururile) care sunt trimise cu plata la livrare vor fi expediate înapoi la consumator, iar returnarea nu va fi realizată.
Puteti trimite coletul printr-o firmă de curierat la adresa indicata mai sus. În cazul in care aveti nelamuriri sau întrebări, vă rugăm sa ne contactati pe www.lumeaespresso.ro sectiunea “Contact”

5. Procedura în cazul în care consumatorul returnează un produs față de care are suspiciuni privind lipsa de conformitate a acestuia

În cazul existenței unei neconformități a bunului cumpărat, Lumea Espresso înțelege să se conformeze dispozițiilor legale în vigoare, inclusiv OUG 140/2021, prin care s-a concretizat transpunerea în legislația națională a prevederilor Directivei (UE) 2019/771 a Parlamentului European și a Consiliului din 20 mai 2019 privind anumite aspecte referitoare la contractele de vânzare de bunuri si s-a stabilit cadrul legal cu privire la contractele de vânzare încheiate între vânzător și consumator, in special norme privind conformitatea bunurilor, măsurile corective în caz de neconformitate, modalitățile de punere în aplicare a respectivelor măsuri corective, precum și garanțiile comerciale în scopul asigurării unui nivel ridicat de protecție a consumatorilor și a bunei funcționări a pieței interne.
Vanzatorul este raspunzator fata de Cumparator pentru orice neconformitate care exista in momentul livrarii produselor și care este constatată în termen de un an de la data respectivă.
Se considera ca produsele sunt conforme contractului incheiat, daca acestea: respectă descrierea, tipul, cantitatea și calitatea și dețin funcționalitatea și alte caracteristici prevăzute în contractul de vânzare; corespund scopului special pentru care consumatorul le solicită, pe care consumatorul l-a adus la cunoștința vânzătorului cel târziu în momentul încheierii contractului de vânzare și pe care vânzătorul l-a acceptat; corespund scopurilor pentru care s-ar utiliza în mod normal bunuri de același tip, ținând seama, dacă este cazul, de prevederile legale în vigoare, de standarde tehnice sau, în absența unor astfel de standarde tehnice, de coduri de conduită aplicabile în domeniu și specifice sectorului; după caz, posedă calitatea și corespund descrierii unei mostre sau unui model pe care vânzătorul l-a pus la dispoziția consumatorului înainte de încheierea contractului; dacă este cazul, sunt livrate împreună cu accesoriile, inclusiv ambalajul, instrucțiunile de instalare sau alte instrucțiuni pe care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil să le primească; si respectă cantitatea și dețin calitățile și alte caracteristici, inclusiv în materie de durabilitate, funcționalitate, compatibilitate și securitate, care sunt normale pentru bunurile de același tip și la care consumatorul se poate aștepta în mod rezonabil, având în vedere natura bunurilor și ținând seama de orice declarație publică făcută de vânzător sau în numele acestuia sau de alte persoane situate în etapele anterioare ale lanțului de tranzacții, inclusiv de către producător mai ales în anunțuri publicitare sau pe etichetă.
Nu se considera lipsa de conformitate daca in momentul achizitionarii Cumparatorul a cunoscut sau putea, in mod rezonabil, sa cunoasca lipsa de conformitate a produselor.
In cazul în care neconformitatea bunurilor este constatată la scurt timp după livrare, fără a depăși 30 de zile calendaristice, cumparatorul/clientul poate opta pentru:
● aducerea în conformitate, prin reparatia sau înlocuirea produsului cu un alt produs identic sau cu alte produse ce au aceeasi valoare economica ca si produsul returnat, la momentul achizitiei, cu conditia ca acesta/acestea sa fie pe stoc, cu excepția cazului în care măsura corectivă aleasă ar fi imposibilă sau, în comparație cu cealaltă măsură corectivă disponibilă, ar impune vânzătorului costuri care ar fi disproporționate;
● o reducere de preț proporțională cu diminuarea valorii bunurilor achizitionate în comparație cu valoarea pe care bunurile ar avea-o dacă ar fi în conformitate;

Clientul/consumatorul care suspectează neconformitatea unui produs achiziționat sau are îndoieli cu privire la originalitatea și/sau calitatea acestuia, poate sesiza Lumea Espresso pe www.lumeaespresso.ro sectiunea “Retur”. Acesta va completa în scris în ce consta neconformitatea produsului, putand solicita efectuarea returului printr-o declaratie neechivoca in acest sens.
În urma recepționării returului de la consumator, societatea PERSAM & COMP S.R.L. va transmite reclamația împreună cu produsul, ambalajul, documentul justificativ de cumpărare și declarația clientului către producătorul produsului, sau după caz, distribuitorului autorizat, spre investigare.

6. Cheltuieli referitoare la procedura de retur

În conformitate cu articolul 14 alin. (2) din O.U.G. nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor în cadrul contractelor încheiate cu profesioniștii, costurile directe legate de returnarea produselor vor fi suportate de cumpărător si se vor percepe din contravaloarea ramursului. Prin excepție, în cazurile de neconformitate sau neconcordanță între produsele livrate și comanda efectuată, cheltuielile de returnare vor fi suportate de Lumea Espresso.

7. Prevederi privind prelucrarea datelor cu caracter personal

În vederea respectării prevederilor Regulamentului nr. 679/2016 (privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE – GDPR), societatea PERSAM & COMP S.R.L. are calitatea de operator, iar pentru îndeplinirea formalităților legale referitoare la returnarea produsului, vă informam că operatorul va prelucra date cu caracter personal în condițiile prevăzute de art. 6 alin. (1) lit. b) din GDPR, respectiv următoarele date: nume și prenume, domiciliul sau reședința, adresa de e-mail, număr de telefon, cont bancar.
Vom folosi datele cu caracter personal în scopul întocmirii documentelor financiar – contabile, conform dispozițiilor legale în vigoare, inclusiv cu respectarea prevederilor art. 13 alin. (5) – (9) din O.U.G. nr. 34/2014, astfel cum a fost completat la 28.05.2022 de Punctul 19, Articolul III din O.U.G. nr. 58/2022.
Vă informăm că, în situația în care dumneavoastră nu doriți să ne puneți la dispoziție aceste date, procedura de returnare a produselor nu este posibilă, întrucât nu ne putem conforma cerințelor obligatorii ale legislației în vigoare .
…….
MODEL DE FORMULAR DE RETRAGERE (conform Anexa B la O.U.G. nr. 34/2014)
Către,
PERSAM & COMP S.R.L., cu sediul social în Oravița, Str. Broșteniului, nr. 2, Caraș – Severin, înregistrată la Oficiul național al Registrului Comerțului sub nr –, CUI –.

Vă informez prin prezenta cu privire la retragerea mea din contractual nr…………… referitor la vânzarea următoarelor bunuri: ……………………………………………………………………………………………………………………………..
Comandat/e la data de ………..……..………… și primit/e la data de …..………………………
Nume și prenume consumator/i: ………………………………………………………………………………………………………………………..……
Adresă consumator/i: …………………………………………………………………………………….…….
Semnătura: …………………(doar în cazul în care acest formular este notificat pe hârtie)
Data: …………………………………………………………………………………………………

Politica de retur pe scurt

Poți schimba sau returna un produs urmând instrucțiunile furnizate în procedura de retur. Produsul poate fi returnat numai dacă este în condiții perfecte, ambalajul nu trebuie să prezinte semne de uzură și trebuie să fie sigilat.

Întrebări frecvente

Am primit un produs cu defect prin comandă online, pot să-l returnez?
Da, returul se poate face prin curier, urmând instrucțiunile furnizate în procedura de retur.

Produsul pe care l-am primit este diferit de cel comandat, pot să-l returnez?
Da, returul se poate face prin curier, urmând instrucțiunile furnizate în procedura de retur.

În cât timp îmi primesc banii înapoi, dacă returnez?
Cheltuielile de transport ca urmare a exercitării dreptului de retur vor fi suportate de cumpărător și se vor percepe din contravaloarea ramursului, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 14 zile calendaristice de la retur, prin transfer bancar.

×